Statistik vedrørende whistleblowerordningen
Det følger af whistleblowerlovens § 27, at Skatteforvaltningen mindst en gang årligt skal offentliggøre oplysninger om de indberetninger, som whistleblowerordningen har modtaget.
Konkret skal der offentliggøres antal modtagne, antal realitetsbehandlede og antal afviste indberetninger samt tema herfor. Der er alene angivet tema for de indberetninger, der er realitetsbehandlet. Derudover oplyses antal indberetninger, der har givet anledning til en politianmeldelse.
Oplysningerne for den 1. november 2023 til den 31. oktober 2024 fremgår af nedenstående tabeller.
Tabel 1. Whistleblowerstatistisk for Skatteforvaltningen for perioden
1. maj 2024 – 31. oktober 2024
Antal modtagne indberetninger | Antal indberetninger, der er realitets-behandlet* | Antal afviste indberetninger | Antal indberetninger, der har givet anledning til politianmeldelse | Tema for indberetningen |
---|---|---|---|---|
26* | 0 | 24 | 0 |
- |
Kilde: Skatteforvaltningen
*2 af de 26 indberetninger er pr. 31. oktober 2024 fortsat under indledende sagsbehandling
Tabel 1. Whistleblowerstatistisk for Skatteforvaltningen for perioden
1. november 2023 – 30. april 2024
Antal modtagne indberetninger | Antal indberetninger, der er realitets-behandlet | Antal afviste indberetninger | Antal indberetninger, der har givet anledning til politianmeldelse | Tema for indberetningen |
---|---|---|---|---|
26 | 11 | 25 | 0 |
Brud på interne retningslinjer |
Kilde: Skatteforvaltningen
1: Indberetningen er pr. 30. april 2024 under realitetsbehandling.